FAQs
NÄR JAG GÖR MIN BOKNING
1. Hur kan jag boka greenfees + hotel?
All nödvändig information som du behöver för att göra en bokning via Canarias Golf Tours hittar du på vår hemsida. Vi har designat vår hemsida för att den ska vara flexibel, snabb och lättanvändlig, så att du sparar tid när du gör sökningar och bokningar.
Bokningsprocessen består av de följande stegen:
•Steg 0
Välj datumen du vill basera din sökning på.
•Steg 1
Välj golfbanan som du vill spela på första gången, samt datumet (genom att klicka på dagen), tiden och antal spelare. Du kan välja detta antongen via kartan eller via den enskilda golfbanansinformationssida. Du kan välja så många golfbanor som du vill, likaså hur många dagar och timmar som du önskar.
•Steg 2
Välj hotell, antingen via var det ligger på kartan eller via hotellets informationssida. Olika typer av hotell kommer nu att visas beroende på hur nära dom ligger från en golfbana och vilket typ av golfhotell det är. Om inget av hotellen som visas övertygar dig, rekomenderar vi dig att du använder den allmänna sökmotoren som du hittar längst ner på sidan. Här kan du leta efter hotell efter namn eller enligt hotellkategori. Gå igenom resultaten och klicka sen på länkarna som visas under hotellen för att läsa mer detaljerad information om varje hotell.
När du väl har valt ett hotell, skriv in antal hotellrum och antal barn/vuxna per rum och klicka sen på knappen ”Kontrollera tillgänglighet och pris”.
Om det finns tillgänglighet och du accepterar priset, kan du nu lägga till hotellet i din bokning. I annat fall, kan du fortsätta med din bokningsprocess och leta efter andra hotell.
•Steg 3
Vi visar en sammanfattning av det du kommer att boka, inklusive både greenfees på olika golfbanor som hotellet. Informationen vi ger dig i sammanfattningen inkluderar golfbanor, hotell, pris, avbokningsvillkor samt senaste datumet som du måste betala din bokning.
I detta steg ber vi dig också om dina personliga uppgifter så att vi kan bekräfta din bokning, både när det gäller golbanorna som hotellet du valt.
Du måste också acceptera bokningsvillkoren. När du väl trycker på ”Avsluta bokning” bekräftas din bokning.
•Steg 4
Din bokning har blivit bekräftad och en sammanfattning av ditt köp visas tillsammans med en bokningsreferens som visar alla tjänster du bokat (greenfees + hotell) och avbeställningsvillkor och betalningssätt. Samtidigt får du två mejl, ett med samma sammanfattning som visats på vår hemsida och ett annat mejl med din mejladdress samt lösenord. Du kan logga in på din privata sida via länken som visas i bokningssammanfattningen som skickats per mejl eller via vår hemsida under fliken ”Min sida”uppe i högra hörnet.
2. Tar Canarias Golf Tours någon provision när bokningen görs? Visar ni alltid det slutgiltiga priset?
Priserna på tjänsterna som visas på webbsidan är alltid dom samma i början och slutet av köpprocessen. Canarias Golf Tours är mycket transparent när det gäller vår prispolicy, vi visar enkelt och tydligt vad du bokar.
Canarias Golf Tours tar aldrig någon provision för att genomföra din bokning.
3. Är priserna som visas på webbsidan per person eller per rum och natt? Inkluderar era priser skatter och frukost?
Alla priser som Canarias Golf Tours anger är per rum (inte per person) och natt. Inga skatter eller extra avgifter tillkommer. När det gäller frukost, framgår det alltid om det ingår eller inte. Vi visar alltid det slutgiltiga priset så man aldrig får en otrevlig överraskning. Priset som ska betalas är det som visas i sökresultaten.
4. Kan jag göra bokningar via Canarias Golf Tours utan att behöva registrera mig?
Ja. På Canarias Golf Tours hemsida behöver du inte registrera dig. Den privata kundsidan är dock nödvändig att ha för att kunna administrera din betalning samt bokning. Du behöver dock inte registrera dig först, utan du får tillgång till din privata sida när du väl har gjort din bokning (via ”Min sida” fliken i högra hörnet på vår hemsida).
5. Kan jag boka flyg med Canarias Golf Tours?
Nej. På Canarias Golf Tours hemsida kan du inte boka flygbiljetter. Om du vill ha information angående flygbolag som flyger till Palma de Mallorca kan vi självklart informera dig om detta, men då måste du först kontakta oss via vår kundtjänst.
6. Hur kan jag boka hotel och greenfee till en annan person?
När du fyller in bokningsuppgifterna, så skriver du in namnet på personen som ska bo på hotellet och spela på golfbanorna i fältet där det står ”Resenär” samt där det står ”Bokningsinnehavarens uppgifter”
7. Hur hitar jag ett specifikt hotell?
När du väl har påbörjat bokningsprocessen och du ska välja hotell, visar systemet dig flera rekomenderade hotell beroende på avståndet till golfbanan, sen visas ett annat urval som heter ”Övriga hotell” och efter detta har du möjlighet att använda vår allmäna hotellsökmotor där du kan söka hotell efter namn och kategori bland alla hotell som vi erbjuder i vårt sortiment.
8.Varför måste jag uppge barnets ålder när jag bokar hotellet?
Angående barnrabatt, kan detta variera beroende på varje hotells policy. Det är av denna anledning som vi ber om antalet barn och deras ålder när man söker hotell. Alla rabatter appliceras direkt på det slutliga priset.
9. Hur många rum kan jag boka som mest?
Vår hotellsökmotor ger dig möjligheten att boka max 5 rum samtidigt i en enskild bokning, för högst 10 personer.
Om du skulle vilja boka fler rum eller inkludera fler personer måste du göra flera bokningar eller kontakta vår kundtjänst.
10. Vilka dokument måste jag visa när jag anländer till mitt hotell och till golfbanan?
När du har avslutat din bokning skickar vi dig per mejl en bokningsbekräftelse med alla detaljer.
När du har betalat 100% av din bokning via din privata sida (dvs, ”Min sida”) på vår hemsida, kan du sen spara på din dator den tillhörande vouchern. Denna voucher är det dokument som du måste skriva ut och visa när du kommer till ditt hotell och till golfbanan.
Det är inte nödvändigt att visa upp kvitto eller något annat dokument eftersom det enda hotellet och golfbanan behöver se är denna voucher, tillsammans med ID-kort eller pass som styrker bokningsinnehavarens identitet.
11. När jag gör en bokning med Canarias Golf Tours kommer jag då att få en separat voucher till hotellet och en annan till golfbanan?
Ja, via din privata sida (dvs, “Min sida”) när bokningen väl är betald så måste du skriva ut vouchern till hotellet samt vouchern till golfbanan. Du behöver inte skriva ut den i färg, det räcker med svart/vitt.
12. Hur skriver jag ut voucherna som visar tjänsterna/produkterna jag bokat?
Du skriver ut dina vouchers via din privata sida (dvs, ”min sida”). När du loggat in på din privata sida och ser informationen under Bokningar, klickar du på ”visa” knappen och där kan du se sammanfattningen av din bokning. Längst ner på sidan finns en ”skriv ut” knapp. Du kan skriva ut din bokningsbekräftelse så många gånger som du vill.
Viktig information: Du kan inte skriva ut vouchern om inte bokningen har blivit helt betald.
13. Vad händer om jag tappar bort min voucher och/eller min bokningsreferens?
Gå till din privata sida via ”Min sida” på Canarias Golf Tours hemsida och här ser du informationen angående din bokning. Du kan sen skriva ut dessa detaljer samt din voucher.
14. Hur kan jag veta om min bokning är bekräftad?
När du väl avslutat bokningsprocessen på vår hemsida, kommer ditt referensnummer att visas på skärmen. Vi kommer också skicka dig per e-post en bokningsbekräftelse, som visar alla detaljer och ditt referensnummer.
Via ”Min sida” måste du skriva ut dina vouchers och visa de när du anländer till hotellet samt golfbanan som bokningsbevis.
15. Om det uppstår något fel under bokningsprocessen, bekräftas bokningen ändå?
Om du skulle få ett felmeddelande under bokningsprocessen måste du ta kontakt med oss antingen via ”KONTAKT” delen på vår hemsida eller genom att ringa till vår kundtjänst för att ta reda på statusen på din bokning.
Det kan vara så att ett fel har uppstått under bokningsprocessen och att din bokning antingen inte har genomförts eller att den inte har blivit registrerad.
16. Måste jag bekräfta min bokning direkt med hotellet eller golfbanan?
Nej. Det räcker med att du visar vouchern som du skriver ut via din privata sida , dvs via ”Min sida” på vår hemsida.
17. Kan man boka en hyrbil eller transfer via Canarias Golf Tours?
Ja, men då måste du först ha fått en bekräftelse på att du bokat greenfee + hotell. Möjligheten att boka en hyrbil eller transfer erbjuds via den privata delen på vår hemsida, dvs att du loggar in på ”Min sida”
Om du vill boka hyrbil eller transfer måste du fylla i formuläret som finns i din privata sida (dvs när du loggat in på ”Min sida”). När du väl fyllt i detta formulär, skickar via dig sen per e-post kostnaden för det du vill boka. Om du accepterar detta pris, så kommer vi sen att be dig om de uppifter som behövs för att vi ska boka hyrbilen eller transfern åt dig. Vi skickar dig sen via e-post alla dokument som du behöver ha och visa i samband med denna bokning.
18. Kan jag enbart boka greenfees?
Ja, det är möjligt genom vår hemsida. Välj bara dagen och golfbanan som du vill spela. Du kan också lägga till så många golfbanor och dagar som du vill.
Vår hemsida Canarias Golf Tours erbjuder dig möjligheten att sätta ihop ditt eget skräddarsydda golfpaket (greenfee+ hotell), men det måste alltid vara i form av ett paket.
19. Kan jag enbart boka hotell?
Nej, det är inte möjligt att att enbart boka ett hotell, det måste göras i samband med bokning av minst en golfbana också.
Vår hemsida Canarias Golf Tours erbjuder dig möjligheten att sätta ihop ditt eget skräddarsydda golfpaket (greenfee+ hotell), men det måste alltid vara i form av ett paket.
20. Vad är ett golfpaket?
Med golfpaket avses golferbjudanden som inkluderar minst ett hotell och olika greenfees som kan avnjutas under en viss tidsperiod. En del av paketen inkluderar hyrning av golfklubbor, hyrbil och andra aktiviteter...
Golfpaketen tillåter inga ändringar när det gäller produkterna/tjänsterna som är inkluderade.
21. Hur kan jag boka ett golfpaket?
Om du klickar på fliken ”Golfpaket” visas olika golfpaket som vi tagit fram. Här kan du också söka på olika sorters golfpaket, dvs enligt olika kategorier.
Om du klickar på namnet eller golfpaketets pris, ser du vad som exakt ingår i paketet. Om du sen klickar på ”Boka nu!” så påbörjas bokningsprocessen av detta golfpaket.
Om du sen fyller i dina uppgifter, ankomstdatum och antal personer det gäller, kan du få din bokning bekräftad utan att behöva betala på en gång, du kan betala upp till 10 dagar innan din ankomst.
Om du däremot bokar din resa inom 10 dagar innan din avresa måste du betala kostnaden direkt med ditt kreditkort. Betalningen kommer då att begäras av dig under själva bokningsprocessen.
22. Vad avses med betygen som visas på sidan med information och beskrivning om varje enskild golfbana?
Detta avser en personlig recension, baserad på en skala från 1 till 10 som Canarias Golf Tours ger en golfbana baserat på hur vi som golfspelare upplever den.
Genom att betygsätta och recensera en bana eftersträvar vi att ge en bild av hur en viss bana är så att man kan välja en bana som passar ens egna önskemål och behov.
23. Vad avses med övriga aktiviter?
Med övriga aktiviteter avser vi alla sorts aktiviteter som man som golfturist kan avnjuta när på Kanarieöarna anär man inte spelar golf, exempelvis: kulturella utflykter, shopping...
24. Hur kan jag boka en tilläggstjänst?
Som är fallet med resten av tjänster är det inte möjligt att boka en tilläggstjänst/aktivitet om den inte är associerad med en hotell + greenfee bokning.
När du väl har en bokningsbekräftelse, kan du kontakta oss antingen via KONTAKT sidan eller genom att ringa vår kundtjänst för att veta vilka aktiviter som vi erbjuder, beroende på tiden på året som man åker, kundens behov och önskemål samt antal personer.
Alla dessa tjänster kan bokas separat, genom att skicka oss en e-post eller via telefon. När vi har fått din förfrågan kommer vi att be all information som vi behöver för att kunna erbjuda dig ett förslag som bäst passar det du söker.
25. Vad avses med “Min sida” ? Hur når jag den?
Sektionen ”Min sida” på vår hemsida är den privata kundsidan. Man kan bara nå den om man redan har gjort en bokning med Canarias Golf Tours, oavsett när detta gjordes, men en bokning måste ha gjorts en gång Genom att skriva in mejladressen som angavs när bokningen gjordes samt lösenordet, som vi skickade dig via mejl när vi bekräftade din bokning, nås denna sida.
26. Vad är funktionen av “Min sida” och vad kan jag göra på denna sida/sektion?
Via din privata sida, som du når genom att logga in på ”Min sida” kan du administerar och se allt som gäller din bokning.
•Du kan se dina bokningsdetaljer
•Annulleraen bokning
•Betala
•Få tillgång till din voucher
Förutom att administrera din bokning kan du också via denna sida be om kostnadsförslag om du vill lägga till transfer och andra aktiviter/produkter.
27. Hur kan jag ändra lösenordet för min privata sida?
För att kunna ändra lösenordet till din privata sida måste du först logga in på denna sida och sen ta dig till sektionen som heter ” Personuppgifter”.
28. Vad gör jag om jag glömt vilken mejladress jag angav för att kunna nå min privata sida?
Kontakta oss antingen via KONTAKT delen på vår hemnsida eller genom att ringa kundtjänst och be oss tala om för dig vilken mejladress du använde.
29. Om jag behöver hjälp, vem ska jag kontakta?
Du kan kontakta oss via vår kundtjänststelefonnummer som angivs under fliken ”Kontakt” i vänstra nedre hörnet på vår hemsida. Om du befinner dig på Kanarieöarna och har en nödsituation kan du ringa telefonnumret som är angivet på vouchern. Vi på Canarias Golf Tours finns tillgängliga 24 timmar om dygnet varje dag i veckan ifall en nödsituation skulle uppstå.
Om du har några funderingar eller frågor kan du ringa till vår kundtjänst. Telefonnumren angivs på vår hemsida och på din voucher (nödsituationsnummer). Du kan också använda dig av kontaktformuläret som finns på vår hemsida. Samtal som görs utanför Spaniens gränser till vårt spanska telefonnummer debiteras enligt operatörens oficiella internationella taxa.
PERSONLIG INFORMATION OCH BETALNING
1. När måste jag betala min bokning?
Canarias Golf Tours erbjuder möjligheten att betala bokningen från och med att bokningsbekräftelsen har mottagits fram till 10 dagar innan avresa. Det sista betalningsdatumet anges i sammanfattningen av din bokning som vi skickar via mejl. Det står också i informationen som du hittar i din privata sida, dvs via ”Min sida” Om du däremot genomför en bokning inom 10 dagar innan din avresa måste det totala beloppet betalas i samma moment som din bokning bekräftas.
Viktig information: om sista betalningsdatumet har nåtts och vi fortfarande inte mottagit betalning, annulleras den existerande bokningen automatiskt och efter detta kan man inte reklamera de tjänster/produkter man bokat i den annullerade bokningen.
2.Till vem ska jag betala min bokning?
Alla tjänster/produkter som Canarias Golf Tours erbjuder måste betalas direkt till Canarias Golf Tours. Om det skulle vara så att något av dom olika partnersavtal vi har innefattar att en tjänst/produkt måste betalas direkt till leverantören så informerar vi dig om detta via telefon eller mejl, när bokningen har genomförts.
3.Hur kan jag betala min bokning?
När du väl mottagit via e-post din bokningsbekräftelse samt lösenordet för att logga in på din privata sida (dvs, “Min sida”) kan du gå in på din sida direkt via vår hemsida eller genom att klicka på länken som heter ” Betalningssätt” som du finner i e-posten du fått med din bokningsbekräftelse.När du sen är inne på din privata sida klicka på ”visa” och gå till sektionen ” Betalningssätt”.
I denna sektion erbjuder vi dig tre olika betalningsalternativ:
•”Dela upp betalning” med kreditkort / ”Split payment”: detta alternativ möjliggör att varje enskild resenär som ingår i bokninen betalar sin proportionella del av det totala priset.
•”Betala hela beloppet”: detta alternativ möjliggör att du betalar bokningens totala belopp med ett kreditkort i en enda betalning
•” Banköverföring”: detta alternativ möjliggör ett betala det totala belopppet via en eller flera banköverföringar.
4. Vad är och hur fungerar den så kallade “ split payment” , dvs alternativet ”Dela upp betalning”?
Det så kallade alternativet “Split payment” / ”Dela upp betalning” avser ett betalningssätt som möjliggör att varje person som tillhör en enskild bokning kan betala sin individuella del av bokningen med kreditkort. Genom detta sätt slipper person som gjort själva bokningen att betala hela bokninskostanden med sitt eget kreditkort, som sen innebär att han eller hon måste be varje enskild person som finns i bokningen att den betalar sin del.
Hur fungerar detta system exakt? Själva bokningsprocessen är helt identiskt standardprocessen, det enda som skiljer sig åt är när det gäller hur du väljer att betala din bokning. När du väljer alternativet ”split payment” kommer systemet be dig om namnet samt e-post på varje person som är inkluderad i bokningen, som därefter betalar sin enskilda del.
När du angivet namnet och e-posten på varje person som är inkluderad i bokningen, kommer personen sedan motta en sammanfattningen av bokningen som gjortrs av personen som utförde själva bokningen. I denna bokningssammanfattning, i delen som heter “betalningssätt”, finns en länk där personen måste klicka för att kunna genomföra betalningen. Systemet omdirigerar sedan användaren till en betalningsplattform för kreditkort.
Summan som visas i bokningssammanfattningen är det totala bokningspriset, och summan som visas när man väl klickat på länken motsvarar summan som varje individuell person måste betala (dvs, den enskilda delen av det totala priset).
Betalningssättet som behövs är ett kreditkort.
Om av någon anledning de olika personerna som finns med på bokninen inte får en e-post med bokningssammanfattningen, så kan denna skickas igen hur många gånger som helst genom att göra en “forward”/ vidarebefodring. Personen som genomfört själva bokningen kan göra detta via sin privata sida (dvs logga in via ”min sida”) där alla detaljer och information som gäller bokningen och betalningen visas. Ingen bokningen kommer vara 100% bekräftad tills dess att den är betalad av samtliga resenärer som ingår i den.
När varje enskild person, som ingår i bokningen, har betalat sin del får personen en mejl skickad med en betalningsbekräftelse.
5.Vilka kreditkort accepeteras?
Canarias Golf Tours accepterar betalning med följande kort:
•Visa kredit/debit
•Maestro
•Master Card kredit/debit
•Tarjetero EURO 6000
6. Är mina kortuppgifter skyddade?
På Canarias Golf Tours eftersträvar vi alltid att skydda våra kunders privacitet. När betalningen sker skickas dina kreditkortsdetaljer krypterade via Internet. Vi sparar inte heller dina kreditkortsdetaljer på våra dataservar. För mer information vänligen se vår sida som heter "Integritetspolicy"
7.När exakt dras pengarna från mitt kreditkort?
När bokningen har gåtts igenom och blivit bekräftad, dras pengarna automatiskt från kortkontot som angetts i betalningen.
8.Varför måste jag betala er i förväg?
Beroende på våra speciella avtal med hotellen, golfbanorna samt övriga tjänsteleverantörer, behöver vi ta emot pengarna innan ankomsten till hotellet för att garantera bokningen.
9. Vad gör ni med min privata information?
Vi behandlar våra kunders säkerhet och privacitet på ett mycket seriöst sätt. Canarias Golf Tours ber endast om den mest nödvändiga information som behövs för att kunna genomföra din bokning. Vi skyddar dessutom på ett säkert sätt alla personliga uppgifter som vi mottagit. För din sinnesro, ber vi dig besöka sektionen ” Integritetspolicy” som du hittar på vår hemsida.
10. Är Canarias Golf Tours registrerat skattemässigt som företag?
Ja, Canarias Golf Tours är ett företag som registrerats skattemässigt. Om du vill ha en faktura måste du be om detta via vår ”kontakt” sektion på vår hemsida.
11. Vilka är dom allmäna bokningsvillkoren?
De allmänna bokningsvillkoren står skriva på vår hemsida i samma moment som du gör din boking.
Du måste läsa de och acceptera de för att kunna bekräfta bokningen. Om du har några frågor eller fundreingar gällande detat ver vi dig ta kontakt med oss innan du bekräftar din bokning.
ÄNDRA ELLER KANCELLERA MIN BOKNING
1. Hur kan jag göra ändringar i min bokning?
Detta gör du enkelt genom att ringa vår kundtjänst och ge oss ditt bokningsnummer eller ditt kompletta namn och ankomstdatum så att vi sedan kan hjälpa dig att göra de ändringar som du önskar.
2.Hur kan jag annullera min bokning?
Annullationer kan göras via din privata sida (dvs, genom att logga in på ”Min sida”) under fliken bokningar och sen genom att klicka på knappen ”Avboka”. En avbokning MÅSTE göras vi avår hemisa och inte direkt via tjänsteleverantören (hotell, golfbana, hyrbil etc...).
När en bokning görs så underrättas kunden om avbokningsvillkoren. Information om dessa visas också i de allmänna villkoren.
Bokningsinnehavaren får en e-post med en avbokningsbekräftelse när bokningen väl har blivit annullerad.
3.Vilken kostnad innebär det att annullera en bokning?
Innan du bekräftar din bokning kommer du bli informerad om avgiften som måste betalas ifall att du annullerar din bokningen. Kostnaden beror på de tjänster du valt. Om du väljer att ta bort en tjänst du redan bokat, kan en avgift också tas beroende på när detta görs.
4. Vad händer om jag skulle behöva en återbetalning?
Canarias Golf Tours gör återbetalningen direkt till kreditkortet som användes för att betala bokningen eller till bankkontot som pengarna fördes över från. Även om vi inte sparar kreditkortsuppgifterna på våra servrar, kan banken identifiera ert konto via bokningsreferensen.
För att kunna göra återbetalningen måste ni först ha gett oss ett bankkontonummer som ni är innehavare till.
ALLMÄNNA FRÅGOR
1. Vilken är tiderna som gäller när man ska checka in och checka ut på ett hotel?
Vanligen har man tillträde till sitt rum från och med klockan 14.00 den dag då man checkar in och man bör lämna sitt rum senast klockan 12 den dagen då man ska checka ut.
En del hotel kan tillåta att man checkar in tidigare samt också checka ut flera timmar senare... men detta beror helt på varje individuella hotells policy.
2.Vad är det för skillnad på ett dubbelrum och ett dubbelrum med 2 sängar?
Skillnaden är att ett dubbelrum avser ett standardrum som har en dubbelsäng, medan ett dubbelrum med två sängar har två individuella sängar.
När det gäller ett dubbelrum, 1 eller 2 sängar, syftar det på något av de två alternativ som just förklarats.
3.Vad händer med min hotellbokning om mitt flyg är försenat?
Alla hotellrum är garanterade fram till klockan 22:00 på ankomstkvällen. Om ni tror att ni kan bli försenade ber vi er kontakt aoss via sektionen ”kontakt” på vår hemsida så att ert hotell i sin tur är underrättat om detta. Om ni föredrar att ringa vår kundtjänst går det också bra. Transfers ingår inte. Det åligger varje passagerare att ordna med ankomsten och avresan till hotellet. Vi erbjuder alternativet att boka transport (transfer eller hyrbil) via din privata sida, dvs genom att logga in på ”Min sida”. Villkoren anges när tjänsten har bekräftats.
4.Ingår transfers i hotellbokningen?
Transfers ingår ej. Det är ditt eget ansvar att ordna hur du tar dig till och från hotellet.
Canarias Golf Tours kan ordna dessa transfers som en tilläggstjänst.
5.Hur kan jag veta vilka faciliteter hotellet erbjuder?
Under sök och köpprocessen har du möjlighet att få information och en beskrvining av hotellet och dess faciliteter, läget, hur rummen är etc. För att få reda på allt detta måste du klicka på fliken ”Se information” under hotellets namn.
6.Hur kan era priser vara så låga?
Canarias Golf Tours samarbetar direkt med lokala tjänsteleverantörer, samt de främsta företagen inom turistsektorn och vi kan tack vare detta få fram mycket konkurrenskraftiga priser. Dessutom eftersom vi är ett 100% Internetbaserat företag, utan något gatukontor, kan vi kontrollera våra kostander maximalt, och de besparingar vi gör kan vi i sin tur erbjuda våra kunder.
7.Varför har priserna ändrats sedan jag sist var inne på er hemsida och tittade?
Prisförändringar kan bero på olika variationer när det gäller marknadvillkor. Vi omförhandlar dessutom kontinuerligt priserna med våra leverantörer för att kunna erbjuda våra kunder de bästa möjliga priserna. När en bokning väl har bekräftats, så ändras inte priset.
8. Jag har just ringt till mitt hotel och de uppger att de inte känner till min bokning. Hur kan detta ske?
Vi säljer hotell som vår leverantör har avtal med. Vår leverantör har ett visst antal garanterade rum under året. Men om du kontaktar hotellet direkt långt i förväg så är det möjligt att denna information inte har nått hotellet än och därför har de inte någon information om din bokning. Du behöver dock inte oroa dig, när vi väl har bekräftat din bokning, är den garanterad. Vi informerar vår leverantör tillräckligt många dagar i förväg.
9.Vad händer om jag anländer till mitt hotel och de säger att det finns “overbooking”, dvs att det ej finns rum tillgängliga?
I händelse av att att ni anländer till hotellet och de meddelar er att det inte finns några rum tillgängliga, måste själv hotellet erbjuda ett alternativ på ett annat hotell i samma kategori eller högre och med samma matvillkor som hade bokats ursprungligen (dvs ifall frukost eller hel eller halvpension hade bokats). Detta är något som sker väldigt sällan, men det kan hända.
Om något problem skulle uppstå rekomenderar vi att ni kontaktar oss på vårt nödfallsnummer så att vi kan lösa problemet snarast möjligast.
10. Angående mitt hotellrum, kommer det att se ut exakt som bilden på rummet som visas i hotellbeskrivninen på er hemsida?
Bilderna på hotellrum som visas på hemsidan är endast för att ge en allmänn uppfattning. Tänk på att storleken, stilen, möblerna och tjänsterna kan variera.
11. Vad måste jag göra om jag vill beställa hotellets parkeringsservice?
När du väl har genomfört din bokning måste du kontakta hotellet direkt (hotellets kontaktinformation hittar du på din voucher) och betala avgiften för detta direkt till hotellet.
12. Vilka är de allmänna villkoren?
Vänligen gå till sektionen Allmäna villkor på Canarias Golf Tours hemsida.